Odpusť mi. Megan/ Recenze


Kniha „Odpusť mi. Megan“ mě zaujala zejména svojí nádhernou, nepřehlédnutelnou, ale ne přehnaně řvavou obálkou a příznivou cenou, přesněji slevou, za kterou ji nabízel jeden obchodní řetězec.

Na první pohled je zřejmé, že se jedná o Young Adult, žánr z kterého jsem sice už vyrostla, ale nějaký ten poklad v nich čas od času také naleznu. Bylo tomu tak i v tomto případě?


Autorkou je Abbie Rushton, mladá britská autorka píšící pro děti a mladistvé. Vystudovala anglickou literaturu a kreativní psaní. V současnosti pracuje jako editorka ve vydavatelství.
DĚJ:
Megan je náctiletá dívka, která nemluví. Ne, není hluchoněmá už od narození. Nemluví, protože cítí vinu. Vinu za osud své nejlepší kamarádky. Kamarádky, po které žádá odpuštění. Nerada spoileruji, prozradím už jen, že je kniha jistým způsobem také o hledání sama sebe, kterým prochází snad každý jedinec v pubertě. Se zmiňovaným tématem souvisí i hledání orientace. Ne, Megan se neztratila v lese. Megan řeší lásku. Tu "věc" o které slyšela už tolikrát a kterou možná k někomu cítí, ale ke komu? To zjistíte až spolu s Megan (pravda, o několik stran dříve), pokud se rozhodnete se do příběhu taky ponořit.

 Od téhle knihy jsem moc nečekala a ani jsem se ničeho nedočkala. Ačkoli má knihy pouhých 256 stran, děj se táhnul a já se musela nutit ke každé další stránce. Přiznávám, knihu jsem dočetla jen díky tomu, že nerada odkládám rozečtenou literaturu a částečně kvůli zvědavosti. Stále jsem věřila, že mě autorka ke konci překvapí alespoň rozuzlením příběhu, nestalo se.
Vzpomínáte si na typické postavy knih a filmů určených pro mladistvé? Abbie Rushton se podařilo všechny tyhle osoby, přesněji jejich charakterové vlastnosti a jim odpovídající jednání nacpat do jedné malé knížečky. Hlavní hrdinka, Megan, je outsiderem, nikdo se s ní nebaví, ale pozor, až na nejkrásnějšího kluka ze školy. Do města se nastěhuje nová holka, ukecaná, krásná, všichni se s ní chtějí kamarádit, ale ona se z neznámého důvodu skamarádí zrovna s Megan. Samozřejmě nechybí ani nafoukaná královna školy, která Megan šikanuje.
Odpusť mi. Megan mě nezaujalo. Její přečtení beru jako ztrátu času, což bych nikomu nepřála. Přemýšlela jsem i nad názorem, které by mělo mé mladší, pubertální já a došla jsem k názoru, že ani to by z knihy nic nemělo a knihu vám nedoporučilo.



Komentáře

  1. Nejdřív jsem si chtěla knihu moc přečíst! Ale všude vidím spíš negativní názory...

    OdpovědětVymazat
  2. Ježiš, kroutila jsem očima, když jsem si přečetla, jaký to je klišé. Škoda.
    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jse mčetla a vůbec nic jsem od ní nečekala, což jsem také dostala :D ...
    Ale ono je těžší hodnotit knihu, která už není pro moji věkovou kategorii, protože pro mládež si myslím, je naprosto vhodná, a právě tam se bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
  4. O knížce jsem teda vůbec neslyšela, asi je fakt, že knížka je pro mladší, kterým takový jednoduchý děj vyhovuje. Podobný žánr jsem už dlouho nečetla, myslím, že by to dopadlo podobně.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky