Kam se poděla Elizabeth/ ZAMYŠLENÍ vázané na knihu




Kniha „Kam se poděla Elizabeth“ mě přiměla se zamyslet nad mým postojem ke stáří, k zapomínání s ním spjatým, k strašáku jménem Alzheimer a hlavně k mému vztahu s prarodiči, měla jsem možnost se více vcítit do jejich světa, ačkoli nikdo z mých blízkých přímo touto nemocí netrpí (ťuk, ťuk). Téma knihy mě dostalo a zároveň zmátlo natolik, že již po páté mažu úvodní slova a začínám od začátku, snad se konečně vymáčknu.


Vynechejme obtížné téma závažných onemocnění. Začněme slovy, které jsme jako malí vyslovily mezi prvními.

Babička.


Děda.


Kolikrát jsme slibovali, že se za nimi brzo zase zastavíme a kolikrát, jsme svůj slib dodrželi?
Přeskakování z tématu na téma (s ohledem k Alzheimeru) je pro „Kam se poděla Elizabeth“ typické a asi i nakažlivé.
HOP.

Projevování citů

Jakožto introvert (o této společenské „nemoci“ jindy) nemám potřebu ventilovat svoje emoce na svět skze vyslovená slova. Bohužel mi způsobuje značné potíže i vyjádřit své sympatie k lidem. Nezbývá mi než věřit, že lidé, včetně mých prarodičů, vědí, jak si jich vážím.

Prarodiče nás na rozdíl od jejich dětí měli možnost rozmazlovat, ale také nenásilně naučit mnohé o životě. Jak jim jejich lásku vrátit? Snad pozorností. Snad ohleduplností. Snad péčí. Snad něčím.

Mám pocit, že tento článek je zamotanější než kterýkoli předchozí, ale snad se ve změti mých myšlenek alespoň z části vyznáte. Ráda si přečtu vaše názory na toto „téma“. :)

Komentáře

  1. To vypadá zajímavě :) já už prarodiče nemám, ale stejně bych si to ráda přečetla.

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že tvůj článek jednoduše vystihuje tvé pocity z knihy a snad i samotnou knihu. Někde jsem už o ní četla a zaujala mě, chystám se na ni.

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzera to zaujimavo, myslim, ze si to precitam, ja som sice zazila len babku, ale tak tato otazka staroby vo mne stale tak nejak je, ako to vsetko asi je a ako to clovek vnima, ked uz "starý" je
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovědětVymazat
  4. Miluju silné knihy, které tě donutí se skutečně zamyslet! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky