Ekologicky a sociálně šetrné květiny

Květina, univerzální dárek, který potěší snad každou ženu. Alespoň se to o nich již pěknou řádku let povídá. Pokud neublíží při svém pěstování člověku ani přírodě, vzniká produkt sršící čirou radostí a laskavostí.

·       Lokální a ekologické květiny

Lokální květiny z ekologického zemědělství nabízí v českých končinách více nadšenců. Mojí srdcovou záležitostí jsou Kytky od potoka. Taky se nemůžete vynadívat na luční kvítí sršící pestrou paletou sezónních barev?


     Fair trade květiny

Pokud se při koupi květiny zajímáte o původ, a podmínky pěstitelů, můžete se orientovat podle certifikace Fairtrade. Toto označení v sobě skrývá garanci spravedlivého obchodu zejména pro pracovní sílu z globálního Jihu. Pěstitelům je mimo jiného garantovaná minimální výkupní cena, která jejich rodinám zajišťuje důstojnější podmínky pro život, je zde zakázaná např. i dětská práce.

Před pár lety byl prodej fair trade produktů doménou specializovaných obchodů. Dnes jej můžeme pohodlně koupit i v mnoha supermarketech. První růže v supermarketu se začaly prodávat v Lidlu. Nyní si pro ně můžete zaskočit i do Kauflandu. Záleží na spotřebitelích a jejich zájmu projevených skrze nákup, zda se „spravedlivé“ květiny zařadí do stálého sortimentu.

Zdroje fotografií:

https://www.kytkyodpotoka.cz/

https://fairtrade-cesko.cz/fairtrade/fairtrade-znamka-nove-schema/

Komentáře

  1. Hezky clanek, nikdy jsem tahle nad kvetinami nepremyslela, ale moc se mi tato myslenka FT & kvetiny moc libi! Kytky od Potoka neznam a rada si proctu na netu vice ♥

    Melissa H.
    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. To jsem vůbec nevěděla, že můžou být i kvítka Fair Trade (ale vlastně proč by ne?). Sama daruji i dostávám raději napěstované oddenky zasazené do hezkého květináče, to mi taky přije jako udržitelné řešení a navíc dělají radost delší dobu. Kytky od potoka jsou ovšem nádherné, dokážu si je představit na svatbu nebo nějakou jinou slavnost...

    OdpovědětVymazat
  3. Já když jsem si o květinovém průmyslu četla poprvé, tak jsem byla zděšená, vůbec mě nenapadlo, co se za tím skrývá.. Ale na druhou stranu to mám nastavené tak, že když jednou za nějaký čas dostanu růžičku, tak z ní mám radost a nechci si to kazit myšlenkami, jakou cestou se ke mně dostala :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. This is very informative article about the flowers. I've learned a lot!

    xoxo
    Lovely

    http://mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
  5. Strašně miluju květinu a nejvíce ty luční. ♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky