Udržitelnost. Kam pro inspiraci?

 Uvědomění si své zodpovědnosti vůči přírodě, dalším generacím, je důležitý kámen, na kterém stavíme naši snahu o udržitelnější životní styl. Planetu máme jen jednu. Je důležité se ji snažit zatěžovat co nejméně.

Les a borůvky

Ruku v ruce se starostí o naši planetu jde i zájem o příběh, který si s sebou daný produkt z výroby nebo dovozu nese. Se zaměstnanci v rozvojových zemích se nenakládá v rukavičkách, jejich pracovní podmínky jsou mnohdy děsivé a nemají jistotu, že jim jejich mzda vystačí na živobytí, na přežití. Pěstitelé výkupní cenou nemusí pokrýt ani vzniklé náklady. Náš konzumní styl života přináší i další problémy ohledně přírody atd. Podrobněji se jim budu věnovat v dalších článcích.

V zažehnutí světýlka, které vede k zamyšlení nad konzumním stylem života, hrají velkou roli influenceři. Kým se nechávám inspirovat já?

Weef jsem začala sledovat kvůli skvělým cestovatelským videím. Její první Zero Waste videa ve mně probudila zájem a vášeň pro udržitelnost, myšlenku téměř nulového odpadu.

Slow Femme je magazín o pomalé módě. Spoustu zajímavých informací získávám na jejich instagramovém profilu (@slowfemme). Pro pochopení širšího kontextu a větší hloubku si chodím na jejich webové stránky (slowfemme.com). Na webu najdete, jak vše okolo udržitelné módy – jaké materiály nakupovat, jak se o oblečení starat, zákulisí fast fashion, výběr rtěnky atd.

Dewii působí kontroverznějším dojmem. Už delší dobu mám zálusk na její knihu o minimalizaci odpadu. Mám ráda její inspirativní videa i instagramový profil. Tahle holčina se pozornosti opravdu nebojí, a navíc má krásnou duši (soudě podle myšlenek, který neúnavně předává).

Další inspiraci získávám z podcastů Skoro bezodpadový život. Doporučuji si poslechnout.

U Vlčího máku, aneb Hany Winkel., kdysi známé pod dodatkem Brokolice, mě (v pozitivním slova smyslu) baví její proměna od shopaholičky k propagátorce udržitelnosti. Její videa si ráda pustím, má příjemný hlas a fajn myšlenky.

Kdo ovlivňuje vás?


Komentáře

  1. Ze zmíněných sleduji jen Weef, ale tu mám opravdu moc ráda. Líbí se mi jak téma zero waste podává dost nenásilně a má super tipy i na malé změny v každodenním životě. Ráda se takhle nechávám inspirovat a pomalu začleňuju některé rady do své rutiny. :) Na další tvůrce ráda mrknu, díky. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super tipy, Dewii znám a její videa mě vždycky bavily. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky